بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

از اشکال و تصاویر استفاده کنید

بسیاری از والدین قصد دارند تا به آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود در خانه بپردازند، اما نمی‌دانند که چگونه این کار را آغاز کرده و انجام دهند. فرقی نمی‌کند که میزان تسلط شما به عنوان والدین کودکان به زبان انگلیسی چقدر باشد، مهمترین چیز این است که انگیزه این کار را داشته باشید و بتوانید این انگیزه را به کودکان خود نیز منتقل کنید. کودکان شما قادر به درک میزان اهمیت و اشتیاق شما برای یادگیری زبان انگلیسی خواهند بود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آشنا کنیم. در صورتی که تمایل به آموزش و تقویت زبان انگلیسی کودکتان در خانه دارید، روش‌های زیر ممکن است بسیار به کارتان بیایند.

بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

از موسیقی برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنید

استفاده از موسیقی می‌تواند در زمره بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باشد. کودکان آموزش در قالب شعر و موسیقی را دوست دارند و در صورتی که از این ابزار در آموزش مباحث اصلی بتوانید استفاده کنید، احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که کودکان در این آموزش با شما همراهی کنند. به طور مثال مواردی همچون الفبا، رنگ‌ها، اسامی حیوانات و میوه‌ها و موارد این چنینی را می‌توان در قالب شعر به کودکان آموخت. برای این کار می‌توانید با کمی جستجو در فضای اینترنت تعداد زیادی شعر آموزشی انگلیسی را پیدا کنید. بهتر است تا فرد آموزش دهنده قبل از شروع آموزش به فایل صوتی گوش کرده و از لغات یا کلماتی که قرار است آموزش داده شود، آگاه باشد.

از اشکال و تصاویر استفاده کنید

حافظه تصویری در کودکان همانند بزرگسالان بسیار قوی است. اگر بتوانید از تصاویر و اشکال مختلف به هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده کنید، بازدهی آموزش شما بسیار بالاتر خواهد رفت. اگر از کتاب یا برنامه آموزشی خاصی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد این برنامه‌ها یا کتاب‌ها تصاویری را از حروف و لغات به صورت آماده خواهند داشت. با این حال، اگر برنامه آموزشی شما فاقد تصاویر و یا اشکال مختلف باشد، می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت تصاویر و اشکال مربوطه را پیدا کنید. راهکار دیگر نیز این است که شما می‌توانید از کودک خود بخواهید تا اشکال را نقاشی کند یا آن کلمه‌ها را بنویسد.

محققان همواره گفته‌اند که بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، آن آموزش خواهد بود که بتواند چندین حواس کودک را به خود درگیر کند. در چنین وضعیتی، احتمال بسیار بیشتری وجود خواهد داشت که آموزش زبان انگلیسی برای کودکان موثر بوده و یادگیری زبان جدید در کودک موفقیت آمیز باشد.

از اشکال و تصاویر استفاده کنید
از اشکال و تصاویر استفاده کنید

فیلم ها و انیمیشن ها برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بسیار مفیدند

فیلم‌ها و انیمیشن‌ها از بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان هستند. اگر سطح تسلط فرزند شما به زبان انگلیسی به حدی رسیده باشد که بتواند تمام یا بخشی از یک فیلم یا انیمیشن به زبان انگلیسی را بفهمد، تماشای این ویدیوها از بهترین ابزارها برای آموزش زبان انگلیسی خواهند بود. از آنجایی که کودکان علاقه زیادی به تماشای فیلم و انیمیشن دارند، می‌توانید از این فرصت در جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنید. گاهی بهتر است که شما هم در تماشای آن فیلم یا انیمیشن با آنها همراهی کنید. بدین صورت در حین تماشای فیلم با یافتن کلمات و دیالوگ‌های آشنا به تقویت زبان انگلیسی کمک خواهید کرد. همچنین می‌توانید برخی دیالوگ‌ها و لغات جدید را با توجه به سیر داستانی فیلم و انیمیشن آموزش بدهید. این کار باعث می‌شود تا تماشای فیلم و انیمیشن مورد علاقه کودکان به بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تبدیل شود.

تماشای فیلم انگلیسی
تماشای فیلم انگلیسی

کتاب بخوانید

کتاب‌ها در زمره بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به شمار می‌روند. در صورتی که قصد دارید تا آموزش زبان انگلیسی به کودکتان را در خانه دنبال کنید، از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید. از آنجایی که کتاب‌ها بر طبق یک روال مشخص به آموزش زبان انگلیسی به کودکان عمل می‌کنند، بهتر است تا شروع آموزش زبان انگلیسی از طریق این کتاب‌ها صورت بگیرد. همچنین بسیار توصیه می‌شود که از فایل‌های صوتی مرتبط با کتاب نیز غافل نشوید. در طول دوره آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از این فایل‌های صوتی نیز کمک بگیرید. این امر در کنار تقویت مهارت‌های شنیداری زبان انگلیسی در کودک شما، باعث اطمینان از درست بودن روند آموزش انگلیسی به کودکان می‌شود.

آموزش انگلیسی
آموزش انگلیسی

انگلیسی را به بازی های کودکتان بیاورید

همانطور که می‌دانید، کودکان عاشق بازی کردن هستند و مطمئناً از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به انجام این فعالیت‌ها بپردازند. اگر بتوانید تا آموزش زبان انگلیسی را به بازی کردن کودکان وارد کنید، بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را ایجاد کرده‌اید. برای این کار تنها کافی است تا ابزارهای بازی که به زبان انگلیسی تهیه شده‌اند را خریداری کنید. یا اینکه می‌توانید در بازی‌های کودکان با صحبت کردن به زبان انگلیسی با آنها همراهی کنید.

ترکیب آموزش زبان انگلیسی با فعالیت‌های بازی باعث می‌شود تا فرایند آموزش انگلیسی خسته کننده نباشد و با اشتیاق بیشتری آن را دنبال کنند. همچنین باعث می‌شود تا بخشی از فعالیت‌های سرگرمی کودکان با برنامه‌های آموزشی جایگزین شود و فواید بیشتری برای کودکان داشته باشد.

پادکست آموزش زبان انگلیسی برای کودکان بسیار مفید خواهند بود

راهکار دیگری که در جهت آموزش زبان انگلیسی برای کودکان توصیه می‌شود، استفاده از پادکست‌ها و فایل‌های صوتی آموزش زبان انگلیسی است. این پادکست‌ها هم می‌توانند دارای محتوای آموزشی باشند و هم اینکه دارای محتوای عمومی بوده و در جهت تقویت مهارت‌های شنیداری و درک مطلب زبان انگلیسی در کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار بگیرند. خوشبختانه گوش کردن به بسیاری از این پادکست‌ها نیازی به پرداخت هزینه ندارند و به صورت رایگان می‌توانید از آنها استفاده کنید.

از نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنید

نرم‌افزارها به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای آموزش زبان انگلیسی می‌آیند. اگر به دنبال یکی از بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در منزل هستید، به شما توصیه می‌کنیم تا یک نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی را برای کودک خود تهیه کنید. این نرم‌افزارها اغلب رایگان هستند و به راحتی می‌توانید آنها را از اپ استورها دانلود کنید. برخی دیگر از این نرم‌افزارها هم که تخصصی‌تر هستند و در ساخت آنها دقت بیشتری شده است به صورت پولی یا اشتراکی هستند.

اپلیکیشن های آموزش زبان
اپلیکیشن های آموزش زبان

از سایت های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کمک بگیرید.

وب سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی از بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به شمار می‌آیند. این وب سایت‌ها می‌توانند به شما منابع لازم جهت آموزش زبان انگلیسی را به رایگان در اختیار دهند. همچنین شما می‌توانید دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را از روی این وب سایت‌ها دنبال کرده و به تدریس زبان انگلیسی به کودک خود بپردازید. از جمله این وب سایت‌ها می‌توان به سایت زبان تاپ تن اشاره کرد که به روزترین‌ مطالب را در حوزه زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *