مؤثرترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی

تقویت زبان

برای تقویت زبان انگلیسی چکار کنیم؟

راه‌های زیادی برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی وجود دارد.، اما کدام‌یک از این راه‌ها نسبت به بقیه می‌تواند مفیدتر باشد؟ امروزه افراد زیادی در حال بهبود زبان انگلیسی خود با استفاده از روش‌های مختلف  هستند. برخی توانسته‌اند با شرکت در دوره‌های خاصی سطح زبان خود را به طرز چشم‌گیری ارتقا دهند. برخی افراد هم می‌گویند موفق شدند با استفاده از محتویات شبکه‌های انگلیسی زبان نتیجه‌ی مطلوبی به دست آورند. سبک های یادگیری از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین روشی که برای شخص دیگری مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد. اگر شما هم قصد تقویت زبان انگلیسی خود را دارید با ما همراه شوید. در این مقاله سعی کرده‌ایم مفیدترین روش‌های بهبود زبان انگلیسی را بیان کنیم.

  1. زبان استفاده گوشی هوشمند و رایانه خود را به انگلیسی تغییر دهید

سعی کنید با هدف تقویت زبان انگلیسی، خود را در معرض کلمات و عبارات انگلیسی قرار دهید. اغلب ما گوشی‌های هوشمند و رایانه‌هایمان را به زبان فارسی استفاده می‌کنیم. وقتی رایانه و تلفن همراه خود را روی زبان انگلیسی تنظیم می‌کنید، برنامه‌‌ها و گزینه‌های مختلف آن‌ها، همچنین اعلان‌های مختلف را، مثلاً «رضا می‌خواهد شما را دنبال کند» یا «تلفن شما در حالت هواپیما است»، به زبان انگلیسی دریافت خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید به راحتی برخی از اصطلاحات و عبارت‌های روزمره انگلیسی را یاد بگیرید.

تقویت زبان

2.صفحات و حساب‌های انگلیسی زبان را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید

یکی از دلایل اصلی استفاده زیاد ما از گوشی‌های هوشمند که امروزه به یک معضل هم تبدیل شده است، استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. اما می‌توان این معضل را به یک فرصت تبدیل کرد. وقتی اخبار، مجلات و حتی بسیاری از افراد انگلیسی زبان را دنبال می‌کنید، می‌بینید که بدون اینکه متوجه شوید اطلاعات زیادی به زبان انگلیسی به‌دست آورده‌اید. سعی کنید تا حد امکان حساب‌هایی را دنبال کنید که اخبار، مجلات یا محتوای آموزشی به زبان انگلیسی تولید می‌کنند تا مهارت‌های خواندن و درک مطلب خود را به شیوه‌ای لذت بخش بهبود دهید.

تقویت زبان با تماشای فیلم

  1. تقویت زبان با تماشای فیلم و سریال انگلیسی

یکی دیگر از روش‌های مفیدی که هنگام صحبت در مورد راه‌های تقویت زبان انگلیسی به ذهن خطور می‌کند، تماشای تعداد زیادی سریال و فیلم تلویزیونی است. این روش، هم بسیار مفید است و هم به شما کمک می‌کند زبان انگلیسی را یاد بگیرید و با لذت بردن از تماشای فیلم سطح زبان‌تان را هم ارتقا دهید. فرقی ندارد که با زیرنویس فارسی یا انگلیسی تماشا می‌کنید، در نهایت متوجه خواهید شد که پس از مدتی عبارات و کلمات زیادی را یاد گرفته‌اید. این روش یکی از پرطرفدارترین روش‌ها است، زیرا تماشای سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی تلفظ شما را هم بهبود می‌بخشد. پس از مدتی نه تنها با بسیاری از کلمات و الگوها آشنا شده‌اید بلکه مانند هنرمندان مورد علاقه خود، کلمات را به درستی تلفظ خواهید کرد.

  1. برای تقویت زبان دوست انگلیسی زبان پیدا کنید

مکالمه کردن با یک فرد بومی انگلیسی فرصت بسیار خوبی برای تقویت زبان است. خوشبختانه امروزه یافتن یک دوست انگلیسی زبان خیلی هم دشوار به نظر نمی‌رسد. می‌توانید از طریق بسیاری از برنامه‌های رایگان زبان انگلیسی، اکیپ دوستانه انگلیسی زبان ایجاد کنید.

تقویت زبان با آهنگ

  1. آهنگ‌ انگلیسی گوش کنید و بخوانید

گوش دادن و خواندن آهنگ به زبان انگلیسی مزایای بسیاری برای تقویت زبان دارد. عبارات، اصطلاحات و کلمات زیادی وجود دارد که اغلب در آهنگ‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید تلفظ اکثر کلمات را با گوش دادن و صحبت کردن یاد بگیرید. همچنین می‌توانید با تلاش برای ترجمه آهنگ‌ها، مهارت‌های زبان خود را بهبود بخشید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از طریق گوش دادن یاد می‌گیرید می‌توانید به لطف این روش‌ سطح زبان انگلیسی خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید.

  1. دفترچه خاطرات انگلیسی بسازید

نوشتن روزمرگی‌ها و خاطرات‌، یکی از روش‌های تقویت زبان انگلیسی است که شاید هرگز به ذهنتان خطور نکرده باشد. برخلاف تصور رایج، این یک روش بسیار مؤثر برای توسعه زبان خارجی است. نوشتن تجربیات به طور منظم به زبان انگلیسی به شما این فرصت را می‌دهد تا مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود داده و دایره لغات خود را گسترش دهید. وقتی قصد دارید موقعیت‌هایی را یادداشت کنید که معادل انگلیسی آن‌ها را نمی‌دانید اما تلاش می‌کنید جملات مربوطه را بسازید، پس از مدتی متوجه خواهید شد نوشتن جملاتی که زمانی برایتان بسیار دشوار بود اکنون برای‌تان یک بچه‌بازی محسوب می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید با خواندن دفترچه خاطرات‌تان، صحبت کردن را تمرین کنید و از این طریق مهارت‌های گفتاری خود را بهبود بخشید.

  1. برای تقویت زبان کتاب‌های زبان انگلیسی بخوانید

می‌دانیم که خواندن کتاب به طور منظم فواید بی‌شماری برای مغز دارد. حالا اگر این کار را با کتاب‌هایی به زبان انگلیسی انجام دهیم چه اتفاقی می افتد؟ اول از همه، مهارت‌ خواندن خود را بهبود می‌دهید؛ توانایی خواندن و درک متون انگلیسی شما افزایش می‌یابد. دوم، دایره لغات‌تان به شدت گسترش می‌یابد. سوم، دستور زبان‌تان بهبود پیدا می‌کند. چون اکثر آثار ادبی از قواعد دستوری پیروی می‌کنند، با خواندن و دیدن آن‌ها، می‌توانید قواعد دستور زبان را راحت‌تر از آن‌چیزی که فکر می‌کنید یاد بگیرید.

  1. فلش کارت بسازید

کلمات، عبارات و قواعدی را که می‌خواهید یاد بگیرید در یک دفترچه یادداشت کنید. از بین چیزهایی که نوشتید، آن چیزی که اغلب فراموش می‌کنید یا یاد نمی‌گیرید روی کارت‌ها، معنی و مفهوم آن عبارت را هم در پشت کارت‌‌ها بنویسید. برای استفاده از فلش کارت‌ها می‌توانید از یکی از اعضای خانواده و یا دوست‌تان کمک بگیرید. هدف‌تان باید یادگیری همراه با لذت بدون تحت فشار قرار دادن خود باشد.

نتیجه

راه‌های بی‌شماری برای تقویت زبان انگلیسی در دسترس هستند، اما نمی‌توانیم ادعا کنیم که همه آن‌ها برای هر زبان آموزی مفید هستند. انتخاب مناسب‌ترین روش ارتقا زبان انگلیسی، در صورتی که مطابق با سبک یادگیری و نیازهای هر فرد باشد، روند یادگیری را آسان‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند. در این مقاله سعی کردیم در مورد برخی از کارآمدترین روش‌های یادگیری و تقویت زبان صحبت کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم از بین این روش‌ها یک یا چند روش  را که فکر می‌کنید مناسب شما است انتخاب کنید و تمرین زیادی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *