چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

امروزه دانش زبان انگلیسی یکی از گام های مهم در راه رسیدن به یک شغل موفق یا بهره مندی از ارتباطات موثر است. برای یادگیری زبان انگلیسی می بایست نکاتی را مدنظر داشته باشید که در ادامه به آنها می پردازیم.

شروع یادگیری زبان انگلیسی از صفر برای بزرگسالان می تواند دشوار باشد، زیرا شما باید دوباره احساس کنید که دانش آموزی هستید که هنوز کلمات ساده و قوانین ابتدایی را نمی داند. با این حال، در این واقعیت که شما شروع به یادگیری زبان در بزرگسالی می کنید، اصلا خجالت آور نیست، برعکس میل به دانش همیشه باعث احترام می شود. طبق آمار ها، افراد در دهه ی 20، 50 و 80 سالگی زندگیشان در سطح  اول آموزش زبان انگلیسی ثبت نام می کنند. علاوه بر این، آنها نه تنها شروع به تسلط بر زبان می کنند، بلکه به سطوح بالایی نیز می رسند.

نحوه شروع یادگیری زبان انگلیسی

ابتدا باید روشی را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید، که برای شما مناسب است: به صورت گروهی، فردی، با یک معلم یا به تنهایی.

بهترین گزینه برای کسانی که قصد دارند زبان را از صفر بیاموزند، کلاس های همراه با معلم است. شما به یک مربی نیاز دارید تا توضیح دهد که چگونه زبان کار می کند و به ایجاد پایه و اساس دانش شما کمک کند. معلم به شما کمک می کند تا:

  • صحبت کردن به زبان انگلیسی را شروع کنید؛
  • تلفظ صحیح کلمات را فرا گیرید؛
  • گرامر را درک کنید؛
  • مهارت های شنیداری در زبان انگلیسی را توسعه دهید.

اگر فرصت مطالعه با معلم را ندارید، سعی کنید زبان انگلیسی را خودتان یاد بگیرید. در مرحله بعد، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آن را به طور موثر انجام دهید.

در حالت ایده آل، شما باید حداقل 20-30 دقیقه در روز را به زبان انگلیسی اختصاص دهید. با این حال، اگر می خواهید یک تعطیلات آخر هفته برای خود ترتیب دهید، یک روز در میان به مدت 40-60 دقیقه تمرین کنید.

اصلی ترین نکات در یادگیری زبان دوم

  • روی مهارت های شنیداری و گفتاری خود کار کنید.

متون کوتاه به زبان انگلیسی بنویسید، مقالات و اخبار ساده را بخوانید، به پادکست های مبتدی گوش دهید و فردی را پیدا کنید که با او صحبت کنید تا مهارت های گفتاری خود را تمرین کنید. اگر امکان برقراری ارتباط با کسی به زبان انگلیسی وجود ندارد، فقط سعی کنید آن را با صدای بلند بخوانید.

 به آهنگ ها، پادکست ها، اخبار یا فیلم ها با زیرنویس به زبان انگلیسی گوش دهید. شما سخنرانان بومی را می شنوید، عبارات مرتبط را پیدا می کنید و تلفظ صحیح را یاد می گیرید. گوش دادن یک عنصر مهم در یادگیری است، زیرا برای شروع ارتباط با یک همکار، باید یاد بگیرید که او را درک کنید.

فورا آنچه را که آموخته‌اید، به کار ببندید.

فراگیری انبوهی از لغات به زبان انگلیسی، اثر مطلوبی نخواهد داشت: اگر از آن لغات استفاده نکنید دانش از ذهن شما خارج می شود. به محض یادگیری کلمات – با استفاده از این واژگان یک داستان کوتاه بسازید و سپس آن را با صدای بلند بخوانید. اگر زمان گذشته ساده را یاد گرفته اید – یک متن کوتاه با استفاده از این زمان بنویسید.

اشتباه اصلی مبتدیان در یادگیری زبان انگلیسی این است که سعی می کنند تا جایی که ممکن است لغات بیشتری حفظ کنند و همزمان با همه آنها کار کنند. در نتیجه، یادگیری زبان غیرسیستماتیک خواهد بود، در انبوه اطلاعات سردرگم خواهید شد و پیشرفتی نخواهید داشت.

حتی اگر به نظر می رسد که کلمات مربوط به موضوعی همچون “آب و هوا” را حفظ کرده اید، یک ماه دیگر به آنها نگاهی بیندازید – تکرار آنچه گذشت هرگز بیهوده نیست.

چگونه زبان دوم را از ابتدایی به پیشرفته ارتقا دهیم؟

  • سطح زبان خود را به دقت تعیین کنید.

این مورد به درستی جایگاه اول را در لیست نکات ما اشغال می کند. تنها پس از تعیین سطح تسلط به زبان انگلیسی، می توانید برنامه آموزشی مناسب را انتخاب کنید. برای تمرین ساختارهای واژگانی و دستوری متن انتخابی شما نباید برای شما خیلی پیچیده و یا خیلی ساده باشد.

  • به طور منظم مطالعه کنید.

اگر زمان کمتری را به مطالعه اختصاص می دهید، اما به طور منظم، مثلاً 15 دقیقه در روز، دائماً دانش خود را به روز می کنید و زبان انگلیسی خود را به روز نگه می دارید، که حفظ مطالب جدید را آسان تر و سریع تر می کند.

حداقل چند دقیقه را برای درس اختصاص دهید، اما هر روز زمانی را به زبان انگلیسی اختصاص دهید. لازم نیست 1-2 ساعت برای آن وقت بگذارید، 10 دقیقه کافی است. کلمات جدید را تکرار کنید، یک سریال با زیرنویس تماشا کنید یا فقط اخبار را به زبان انگلیسی بخوانید.

  • بیشتر تکرار کنید.

ما اغلب این اشتباه را در یادگیری زبان انگلیسی مرتکب می شویم: یک چیز را یاد می گیریم، سپس به سراغ چیز جدیدی می رویم، اما آنچه را قبلا آموخته ایم تکرار نمی کنیم. ثابت شده است که وقتی اطلاعات را در طول زمان تکرار می کنیم بهتر به خاطر می آوریم.

طرح زیر بهترین کار را دارد:

1) در ابتدای درس، قبل از رفتن به مطالب جدید، چند دقیقه ای را به مرور اطلاعاتی که در درس قبلی آموختید اختصاص دهید.

2) یک روز در هفته را به مرور مطالب پیشین اختصاص دهید، در این روز به سراغ یادگیری چیزهای جدید نروید.

دیگر نکات کلیدی در ارتقاء سطح زبان

 هر زمانی که انرژی یا زمانی برای مطالعه زبان انگلیسی ندارید، از این روز برای مرور استفاده کنید. اگر یادداشت برداری کرده اید، این کار آسان خواهد بود – فقط مطالب پیشین را مرور کنید و به خاطر بسپارید.

  • عبارات را یاد بگیرید، نه کلمات.

هنگام یادگیری زبان، باید گروه واژگانی را که در زندگی واقعی از آن استفاده خواهیم کرد، فرا بگیریم. کلمات جدا از هم واژگان غیرفعال شما را گسترش می دهند،

یادگیری عباراتی که به شما کمک می کند گفتگو را شروع کنید یا در یک موقعیت استرس زا راهنمایی بخواهید بسیار موثرتر است.

  • گوش کنید و پاسخ دهید، نه گوش دادن و تکرار.

با بیان هر یک از نظرات خود در مورد هر موضوعی، چندین مکانیسم را در مغز خود فعال می کنید: حافظه، تجزیه و تحلیل، انتقاد، تمرکز، تولید گفتار مشابه. عبارتی که می گویید تمام مراحل فرآیند فکر شما را طی می کنند و احتمال اینکه آن را به خاطر بسپارید افزایش می یابد.

و اگر فقط بعد از استاد تکرار کنید، فقط درک شنیداری و تلفظ درگیر خواهد شد که احتمال به خاطر سپردن موثر مطالب را کاهش می دهد.

  • مثال های خود را بسازید.

هنگامی که کلمات یا ساختارهای دستور زبان انگلیسی را یاد می گیرید، معلم مطمئن می شود که نمونه هایی از نحوه استفاده از آنها را به شما ارائه می دهد. با این حال، می توانید جلوتر بروید و نمونه های خود را ایجاد کنید. در حالت ایده‌آل، مثال‌های شما باید درست یا مرتبط با زندگی شما باشند، زیرا زمانی که آنها شخصاً به شما مربوط می‌شوند، راحت‌تر به خاطر سپرده می‌شوند.

راهکارهای تقویت مهارت ها در زبان جدید

  • یادداشت بردارید.

این روزها بیشتر اطلاعات در زمینه یادگیری زبان انگلیسی را از اینترنت به دست می آوریم که این روش عالی است، اما مشکل اینجاست که اگر فقط به مانیتور نگاه کنید، یادگیری شما غیرفعال می شود. شما تماشا میکنید، گوش می دهید و سعی می کنید به خاطر بسپارید، اما هیچ کار دیگری انجام نمی دهید.

یک راه عالی برای مطالعه فعال در اینترنت، یادداشت برداری است! و بهتر است با دست – نوشتن در یک دفترچه یادداشت، و نه کپی کردن از فایل ها اینکار را انجام دهید.

  • قوانین خواندن انگلیسی را بیاموزید.

یادگیری قوانین خواندن یک متن انگلیسی، یک مرحله مهم است که به لطف آن می توانید خواندن انگلیسی و تلفظ صحیح صداها و کلمات را یاد بگیرید.

  • نحوه تلفظ کلمات را بررسی کنید.

حتی اگر قوانین خواندن را می دانید، هنگام یادگیری کلمات جدید، نحوه تلفظ صحیح آنها را با یک فرهنگ لغت چک کنید. کلمات انگلیسی همانطور که نوشته می شوند خوانده نمی شوند و برخی از آنها به هیچ وجه از رعایت قوانین خواندن پیروی نمی کنند. ما به شما توصیه می کنیم تلفظ هر کلمه جدید را در دیکشنری های آنلاین مانند دیکشنری Cambridge یا Dictionary.com بررسی کنید.

  • از اشتباهات خود نترسید.

اشتباه کردن کاملا طبیعی است. از ساختن عبارات در یک زبان خارجی به اشتباه یا نوشتن با اشتباه نترسید. در ابتدای آموزش، هیچ کس گرامر، واژگان و غیره را نمی داند، همه چیز فقط با تمرین به دست می آید.

نحوه یادگیری سریع زبان دوم

  • به طور جداگانه روی درک زبان گفتاری کار کنید.

برای بسیاری، نوشتن به زبان انگلیسی بسیار ساده تر از صحبت کردن آن است. به سخنان انگلیسی از طریق فیلم، موسیقی یا پادکست گوش دهید. همچنین با کلاس های دوره ای یا ارتباطات در یک محیط می توانید روی مهارت مکالمه خود کار کنید. در کنار یادگیری گرامر و گسترش دایره لغات، انگلیسی شما هر روز بهتر و بهتر می شود.

  • سعی نکنید همه چیز را به یکباره یاد بگیرید.

اطلاعات باید به تدریج درک شوند و روی هم انباشته نشوند. برای ساده کردن کار خود، باید دوره مناسبی را انتخاب کنید که در آن مطالب جدید به صورت مرحله ای به شما آموزش داده شوند.

چه چیزی به شما کمک می کند تا مهارت های اولیه یک زبان دیگر را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *